« terug naar vorige pagina

Klachten en agressie

Klachten
In onze huisartsenpraktijk proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Wanneer u toch niet tevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wij proberen het dan samen met u op te lossen.
Als uw klacht de zorg van één van de huisartsen of praktijkondersteuners betreft, kunt u met hem of haar een (bel) afspraak maken om uw klacht te bespreken. Dat werkt vaak het beste. Als u het op prijs stelt,  kan de praktijkmanager daarbij aanwezig zijn.
Wilt u uw klacht liever (eerst) met de praktijkmanager delen, dan kan dat ook. Zij is ook het aanspreekpunt voor algemene klachten over de praktijk. U kunt een afspraak met haar maken via 0548-363553. U kunt uw klacht ook melden via ons online klachtenformulier.

Komt u er samen met uw huisarts/de praktijk niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met de klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts (of waarnemend huisarts). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vul dan het klachtenformulier in op de website van SKGE.
Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven

Als u er met hulp van de klachtenfunctionaris van de SKGE ook niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg.  De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u op www.skge.nl.

 

Agressie in de praktijk
De Groepspraktijk Huisartsen Holten wil een plek zijn waar de medewerkers en patiënten zich prettig voelen. Daarom wordt er van de medewerkers en de patiënten gevraagd om respectvol met elkaar om te gaan. Schelden, dreigen en lichamelijk geweld worden niet getolereerd.
Tegen een persoon, die zich schuldig maakt aan agressie, kunnen maatregelen worden getroffen. De politie kan worden ingeschakeld en bovendien kan hij of zij uit de praktijk verwijderd worden.